Epidemia 2012 Gogoriţa (1) |
Scris de Gabriel Sabin Mateucă | |
vineri, 25 februarie 2011 | |
Un scriitoraş necunoscut a făcut carieră cu o teorie falsă bazată pe date fictive. Este vorba despre Gregg Braden şi de aberanta sa teorie din care reiese că în anul de graţie 2012 se va întâmpla ceva, dar nu prea ştie nici el ce anume. Gregg ăsta încearcă să demonstreze nişte aberaţii pornind de la interpretări total greşite şi de la elemente ipotetice false. Cea mai elucubrantă ipoteză a lui este aceea că frecvenţa de rezonanţă Schumann s-a modificat în ultimii ani. Absurd pentru că aceste frecvenţe (nu e numai una singură) sunt legate de nişte dimensiuni fizice ce nu se modifică, şi anume raza Pământului şi distanţa la care începe ionosfera. Iar ele nu sunt nici respiraţia, nici bătaia inimii planetei, ci doar un fenomen fizic desfăşurat la suprafaţa sa. Şi în nici un caz nu este câmp electro-magnetic.
Asta şi interpretarea proprie, eronată a calendarului Maya sunt acel număr impresionant de argumente cu care îşi susţine viziunea catastrofală. Concluziile sunt însă şi mai îndepărtate de orice realitate. Gogoriţele crează tensiuni şi spaime, ceea ce abate atenţia de la fenomenele reale grave şi poate induce psihoză la nivel de grup sau populaţie (exemple: boala vacii nebune, gripa aviară, cea porcină, sfârşitul lumii în 2000 sau în 2012). Sunt urmărite câştiguri de orice fel: pecuniare, materiale, relaţionale sau poziţionale. Un loc bun în structură dă posibilitatea creşterii nivelului de câştiguri dar şi de joaca cu destinele, crearea de probleme, necazuri, suferinţă, rău. Afecţiunea poartă numele de boala puterii, acţionează asupra oricărui individ aflat în situaţia de a inflenţa şi controla un animal, un alt individ sau un grup de indivizi. Se manifestă foarte diferit, la orice nivel, chiar foarte mic şi depinde de gradul de educaţie, de evoluţie şi de coeficientul de inteligenţă (din acest punct de vedere se poate foarte uşor compara o nuntă de ţigani între blocuri cu eliberarea autorizaţiilor de construire la sectorul 5 al capitalei pe persoană fizică care este). În plus minciuna este o plăcere pentru unii, ba mai mult, un mod de viaţă: de exemplu maşinăria politică sau aşa zisa justiţie şi este strâns legată de boala mai sus amintită. Model de funcţionare a sistemului de propagandă Istoria muzicii rock este puternic marcată de un fenomen cu totul ieşit din comun: Michael Jackson, dar nu ca individ ci ca spectacol. Spectacolul Michael Jackson a fost grandios în toate componentele sale: film, disc, clipuri, turnee, interviuri, conferinţe de presă, reclame, istorii, comentarii ale admiratorilor, etc. Un spectacol tipic american, în fapt o investiţie uriaşă cu venituri pe măsură. Piese extraordinare, compoziţii bine selecţionate în aranjamente profesioniste, textul nu prea contează, puse într-o scenă de ultimă oră cu instrumentişti şi dansatori de excepţie şi tehnică ultrasofisticată de ultimă generaţie: un lanţ audio supradimensionat, lumini, fum, artificii, explozii. Dar spectacolul nu a însemnat doar reprezentaţia scenică, ci el a fost întregit de capitolul propagandă, de la reclame până la bârfe, de la mesaje subliminale până la repetarea obsesivă a pieselor pe toate posturile de radio şi televiziune. Toate desfăşurate după regii prestabilite şi bine întocmite. Nimic la voia întâmplării, orice „întâmplare” a fost dinainte scrisă şi nimic neprevăzut nu avea loc în scenariu. S-a mers până la a regiza o falsă acuzaţie de pedofilie, deşi tipul nu prea părea a fi atras decât de propria persoană. Evident că nu este de neglijat componenta „pâine şi circ”, mult utilizată de capo americani, şi nu numai de ei. Cel mai vechi şiretlic de a sustrage atenţia mulţimii de la lucruri serioase, importante, grave. Despe individ, el poate avea talent în dans, sau mai precis în gimnastică ritmică, vocea de soprană însă nu avantajează întotdeauna bărbaţii în cariera de cântăreţ.Dacă ar fi să-l imaginăm repoziţionat în timp într-un spaţiu de-al nostru, să zicem pe scena unei foste Case de cultură, dezbrăcat de toată tehnica şi propaganda, el singur şi-atât, păi atunci tot românul de la Moldova Nouă sau de la Odorheiu Secuiesc l-ar fi luat în tărbacă şi l-ar fi trimis să muncească, să vadă şi el cât de greu se câştigă banu’. Că până şi ardeleanu pricepe că „I’m bad, I’m bad” ar veni cum că „Mi-s rău, mi-s rău”. Păi cum “Mi-s rău, mi-s rău” când tu te ţii de boaşe şi ţâpureşti ca o puicuţă fugărită ? Mezinul “familiei Jackson Five”, răsfăţatul unui întreg stol de muzicieni, deşi aparent normal până la un moment dat, a devenit victima sistemului şi a piesei în care a jucat rolul principal. Un idol confecţionat demonstrează puterea banului şi forţa propagandei de a influenţa, de a manipula, de a îndoctrina segmente populaţionale mari şi este unul din modelele de programe folosite de maniacii puterii şi ai controlului, indiferenţi la reziltatele colaterale. Modelul Gregg Barden sau epidemia 2012 Este similar precedentului prezentat ca etalon. Montare spectaculoasă, ediţie în tiraj masiv, tradus rapid peste tot în lume, propagandă radio, televiziune, presă. Interviuri, păreri, admiratori. S-au evitat sistematic opinii ale specialiştilor, iar cele apărute pe canale paralele din presa scrisă şi vorbită au fost mascate, ignorate sau denigrate. Război mai dur, investiţie majoră. |
< Precedent | Următor > |
---|